Oliefilter til din motorcykel
Bestil motorcykel Oliefilter billigt
-
Sikker bestilling 200 dage

Oliefilter til Top motorcykelmærker
Oliefilter til motorcykler: Bedst sælgende i vores katalog
- Fabrikantens varenummer KN-303
- Fabrikant K&N Filters
- EAN nummer 024844084491
- Højde [mm]: 83
- Filtertype: Påskruet filter
- Diameter [mm]: 66
- Farve: sort
- Version: Black
- K&N Filters Oliefilter
- Varenummer KN-303
- Vores pris 96,66 kr.
- Stand Helt ny
- Fabrikantens varenummer W 914/28
- Fabrikant MANN-FILTER
- EAN nummer 4011558757908
- Højde [mm]: 78
- Gevindmål: M 22 X 1.5
- Indvendig diameter 2 [mm]: 63
- Filtertype: Påskruet filter
- Åbningstryk omløbsventil [bar]: 2,5
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med en returløbs-stop-ventil
- Diameter [mm]: 93
- Yderdiameter 2 [mm]: 72
- MANN-FILTER Oliefilter
- Varenummer W 914/28
- Vores pris 144,71 kr.
- Stand Helt ny
- Fabrikantens varenummer MW 712
- Fabrikant MANN-FILTER
- EAN nummer 4011558841706
- Højde [mm]: 79
- Gevindmål: 3/4-16 UNF-1B
- Indvendig diameter 2 [mm]: 62
- Filtertype: Påskruet filter
- Åbningstryk omløbsventil [bar]: 2,5
- Varenummer på det anbefalede specialværktøj: LS 7
- Diameter [mm]: 76
- Yderdiameter 2 [mm]: 71
- MANN-FILTER Oliefilter
- Varenummer MW 712
- Vores pris 106,04 kr.
- Stand Helt ny
- Fabrikantens varenummer F 026 407 210
- Fabrikant BOSCH
- EAN nummer 3165141084085
- Højde [mm]: 67
- Gevindmål: M 20 x 1,5
- Indvendig diameter 2 [mm]: 53
- Filtertype: Påskruet filter
- Åbningstryk omløbsventil [bar]: 1,4
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med en returløbs-stop-ventil
- Diameter [mm]: 66
- Yderdiameter 2 [mm]: 63
- BOSCH Oliefilter
- Varenummer F 026 407 210
- Vores pris 53,59 kr.
- Stand Helt ny
- Fabrikantens varenummer KN-170C
- Fabrikant K&N Filters
- EAN nummer 024844095657
- Højde [mm]: 100
- Filtertype: Påskruet filter
- Diameter [mm]: 75
- Farve: krom
- Version: Chrome
- K&N Filters Oliefilter
- Varenummer KN-170C
- Vores pris 104,18 kr.
- Stand Helt ny
- Fabrikantens varenummer MW 64/1
- Fabrikant MANN-FILTER
- EAN nummer 4011558844806
- Højde [mm]: 65
- Gevindmål: M 20 X 1.5
- Indvendig diameter 2 [mm]: 54
- Filtertype: Påskruet filter
- Åbningstryk omløbsventil [bar]: 1,0
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med en returløbs-stop-ventil
- Diameter [mm]: 66
- Yderdiameter 2 [mm]: 62
- MANN-FILTER Oliefilter
- Varenummer MW 64/1
- Vores pris 99,12 kr.
- Stand Helt ny
- Fabrikantens varenummer OC 91
- Fabrikant MAHLE ORIGINAL
- EAN nummer 4009026005651
- Højde [mm]: 82,0
- Pakring-Ø [mm]: 62,0
- Tilslutningsgevind: 3/4"-16UNF-2B, 3/4-16UNF-2B
- Filtertype: Påskruet filter
- Varenummer på det anbefalede specialværktøj: OCS 1
- Diameter [mm]: 76,0
- Diameter 2 [mm]: 72,0
- Diameter 3 [mm]: 62,0
- Ventiltype: Overstrømsventil
- Tilspændingsmoment [Nm]: 20
- Nettogvægt [g]: 315,0
- Indpakningsbredde [cm]: 7,85
- Indpakningslængde [cm]: 7,9
- Indpakningshøjde [cm]: 8,05
- MAHLE ORIGINAL Oliefilter
- Varenummer OC 91
- Vores pris 129,98 kr.
- Stand Helt ny
- Fabrikantens varenummer J1314013
- Fabrikant NIPPARTS
- EAN nummer 4029416139544
- Højde [mm]: 85
- Indvendig diameter 2 [mm]: 52,4
- Filtertype: Påskruet filter
- Åbningstryk omløbsventil [bar]: 1,0
- Varenummer på det anbefalede specialværktøj: OCS 4
- Diameter [mm]: 65
- Diameter 2 [mm]: 62
- Gevindmål 1: M20x1.5
- NIPPARTS Oliefilter
- Varenummer J1314013
- Vores pris 88,13 kr.
- Stand Helt ny
Motorcykeloliefiltre er designet til at filtrere olien i motorsmøresystemet. Levetiden på smørelsen, brændstofsystemet og selve motoren afhænger af hvorvidt denne del fungerer ordentligt.
Typer af motorcykeloliefiltre
Sorteret efter filtreringsgrad:
- Primær filtrering. De er lavet som en maske af metal eller plastik. Disse dele kan kun samle store partikler. De har ingen begrænset levetid. De kan genbruges efter olien er skiftet.
- Til finfiltrering. De eliminerer selv de fineste partikler fra smørelsen. Disse filtre er kun til engangsbrug. De skal skiftes hver 8,000 – 15,000 km. De kan designes på følgende måder:
- Med hylster. Filtreringselementet holdes i et metalhylster. Det er skruet på en særlig stang i motoren, eller installeret inde i et særligt hylster. De er dyrere end erstatningshylstre, men er karakteriseret ved meget nemmere installation.
- Uden hylster. De er lavet i form af separate filtreringselementer. De er monteret ind i motorens bundkar i det tilsvarende rum. De er kendetegnet ved en lav pris. De er dog mere komplicerede at installere.
Defekter: deres årsager og symptomer
- Tilstopning. Det er en naturlig proces. Det kan dog ske hurtigere end sædvanlig. Som regel skyldes det brug og slid af cylinderventilgruppen, overophedning af motoren, motorolie af lav kvalitet og sen udskiftning. Tegnene på defekten er:
- tab af hastighed ved acceleration til høj omdrejning;
- overophedet motor;
- motoren begynder at klage efter flere timers kørsel;
- gearskift tager for lang tid.
- Tab af tæthed i hylsteret. Det sker på grund af forkert installation. Det følges af olielækage og nedsat oliestand.
- Defekt gennemgangsventil. Den går i udu fordi den er af dårlig kvalitet. Denne defekt viser sig hvis det hænder efter motorstart, at olietryksindikatoren ikke slukker i lang tid, eller hvis den starter mens motoren er i tomgang.
Tips til at vedligeholde og udskifte motorcykeloliefiltre
- Få udskiftet alle delene udelukkende ved en motorcykelreparatør. Når disse operationer udføres, vil det være nødvendigt med et olieskift, og endda sommetider gennemskylning af smøresystemet, og det er meget tidskrævende procedurer.
- Brug kun reservedele der tilsvarer køretøjets specifikationer. Upassende komponenter vil ikke være i stand til at udføre deres funktioner ordentligt.
AUTODOC: kun højkvalitetsmotorcykeldele
Du kan altid købe højkvalitetsmotorcykeloliefiltre på vores online butik. Takket være det store produktudvalg, finder du uden tvivl en passende del i vores katalog. Selv hvis du har en retromodel og dens reservedele ikke længere produceres, vil vores specialister hjælpe dig til at vælge alternative dele så du kan komme ud på vejen igen.