Tændspole / tændspoleenhed til din motorcykel
Bestil motorcykel Tændspole / tændspoleenhed billigt

Tændspole / tændspoleenhed til Top motorcykelmærker
Tændspole / tændspoleenhed til motorcykler: Bedst sælgende i vores katalog
Disse varer er de mest købte fra Tændspole / tændspoleenhed katalog. Bredt sortiment fra de bedste mærker vil hjælpe med at vælge Tændspole / tændspoleenhed til en en god handelspris og sikrer den bedste vished for at de passer, til din motorcykel.





Motorcykeltændspoler konverterer lavspænding, som leveres af batteriet, til højspænding. Sidstnævnte er krævet til tænding af tændrør, som antænder luftbrændstofblandingen.
Typer af motorcykeltændspoler
Disse dele varierer afhængigt af tændingssystemets type. Der er eksempelvis dele til:
- Elektronisk tænding. Disse har en relativ simpel struktur, så de ikke har brug for regelmæssig vedligeholdelse.
- Kontaktpunktstænding. Disse spoler er billige, men har brug for regelmæsslig eftersyn, samt rengøring af kontakterne.
Efter design, er der følgende typer:
- I et metalhus. Vindingens inderside er beskyttet sikkert imod mekaniske skader. Derudover anvendes en speciel isolerende blanding til kontakterne. Huse for visse dele er fyldt med olie til eliminering af varme.
- Uden hus. Disse har et robust design og modstår vibration yderst godt. I de fleste motorcykler med kraftfulde motorer, leverer disse reservedele spænding til to tændrør på en gang. Denne kategori indeholder også spoleantændingssystemer, som kombineres med en tændrørshætte. Disse er lette og har en lille størrelse.
Defekter: årsager og tegn på fejl
- Kortslutning af viklingen. Dette skyldes oftest en spids i spændingskurven i komponenten grundet et defekt tændrør. Defekten resulterer i ustabil motorbetjening ved alle omdrejningstal.
- Varmeskade. Motorcykeltændspoler kan fejle grundet overophedning, som opstår, hvis disse komponenter er placeret tæt på den varme motor. Komponenten kan også brænde ud, hvis du efterlader motorcyklen med tændingen startet længe, mens motoren ikke er tændt. Udover problemer ved start af motoren er det også muligt at bemærke lugten af benzin, som kommer fra samlingen.
- Oxidation. Dette kan være forårsaget af fugt, som kan indtrænge i systemet ved intensiv vask, eller når man kører gennem dybe vandpytter. De vigtigste symptomer er problemer med start af motoren og rystelser ved bevægelse.
Råd til vedligeholdelse og udskiftning af motorcykeltændspoler
- Komponternes levetid er ikke defineret. For at opfange defekter testes modstanden i delen med et multimeter fra tid til anden. Sammenlign disse målinger, du får med de parametre, som er angivet i motorcyklens servicemanual.
- Det er bedre at få erstattet disse dele på et værksted. For at nå delen kan det være krævet at fjerne andre dele ved hjælp af professionelt udstyr.
- Delenes levetid er også afhængig af tændrør og brønde. Samlingen skal eftersynes rettidigt.
- Samtlige elementer skal være tørre, så du bør undgå at køre gennem vandpytter, og når det regner kraftigt. Hvis komponenterne hænder at blive våde, skal du tørre dem så hurtigt som muligt med trykluft.
AUTODOC: kun motorcykeldele af høj kvalitet
Hos vores online-forretning kan du indkøbe motorcykeltændspoler af højeste kvalitet. Det tager blot et par minutter at søge efter den krævet motorcykel del i det praktiske AUTODOC online katalog. Dygtige specialister fra vores kundesupport er klar til at give dig alle de nødvendige oplysninger om produkterne. Derudover afholder vi jævnligt kampagner, som kan hjælpe dig med at spare penge.
Tillid til internethandel! Du kan uden forklaring returnere en reservedel inden for 200 dage efter købet og få dine penge tilbage. Hvordan? Benyt blot tjenesten Sikker Bestilling ved betalingsiden. Tjenesten koster kun 49,50 kr.
AUTODOC bekymrer sig for dig! Hver ordre fra 1200 kr. værdi af vare, er inklusiv gratis fragt i Danmark.
*Gælder ikke store bildele
Over 50.000 varer til de bedste priser
Betal for indkøb sikkert med bekvemme metoder