Bremsebakker til din motorcykel
Bestil motorcykel Bremsebakker billigt
Bremsebakker til Top motorcykelmærker
Bremsebakker til motorcykler: Bedst sælgende i vores katalog
Disse varer er de mest købte fra Bremsebakker katalog. Bredt sortiment fra de bedste mærker vil hjælpe med at vælge Bremsebakker til en en god handelspris og sikrer den bedste vished for at de passer, til din motorcykel.
Bremseklodser til motorcykler er en del af det system som er ansvarlig for at bremse køretøjet. De er plader med en friktionsforing. Som de bliver presset imod skiven, opstår der friktion som er nødvendig for at sænke hjulets rotationshastighed.
Typer af bremseklodser til motorcykler
Af stedet for påsætning:
- Front. Deres levetid er 15.000 til 20.000 kilometer.
- Bagerst. Såfremt de ikke bliver udsat for overdrevne belastninger, kan de fungere korrekt i mere end 20.000 kilometer.
Af det primære materiale:
- Metal. De er gode til at modstå høje temperaturer og hjælper til at rense skiverne. De er relativt billige og er fremragende til overførsel af varme. Deres friktionsforinger kan indeholde grafit, harpiks, keramik og andre komponenter.
- Kulstof. De er især fremstillet til motorsport. De er karakteriserede af høj effektivitet. For at fungere optimalt, har de brug for at blive opvarmet. De kan udelukkende anvendes sammen med kulstof-skiver.
Mange producenter opdeler alle deres komponenter i adskillige grupper, afhængig af den maksimalt tilladte temperatur:
- Op til 400°C. De er som regel farvede sorte. De er perfekte til daglige, ture i urbane områder i en ikke alt for høj hastighed.
- Under 650°C. Oftest er disse elementer grønne. De er designet til dem som foretrækker den dynamiske kørsels-stil.
- Ikke mere end 750°C. De er tiltænkt sports - og off-road motorcykler. I det førstnævnte tilfælde er de farvet røde eller guld, og i det sidstnævnte tilfælde - gule, lyseblå eller marine blå.
- Op til 1000°C. Professionelle bremseklodser til motorcykler til racere. Som regel er disse orange.
Visse producenter specificerer friktionskoefficienten. Desto højere den er, desto mere effektiv bliver opbremsningen. Denne parameter kan være følgende:
- C (0.15);
- D (0.15–0.25);
- E (0.35–0.45);
- G (0.45–0.55);
- H (over 0.55).
Defekter og årsager dertil
- Kritisk reduceret tykkelse. Det første symptom for dette er en skrigende lyd som kommer fra dem. Forlænget anvendelse udover den bedømte levetid er den mest sandsynlige årsag.
- Ujævn slid. Dette sker som resultat af en defekt cylinder. Defekten manifesterer sig selv reduceret bremse-effektivitet.
Tips til at vedligeholde og udskifte bremseklodser til motorcykler
- Udskift delene hvis deres tykkelse bliver reduceret til to millimeter. Motorcyklens manual kan muligvis indeholde mere specifikke tal. Derudover kan selv den mindste lyd fra samlingen, som ikke kan karakteriseres, være et signal for at reparation er nødvendig.
- Hvis køretøjet er udstyret med to front skive mekanismer, skal begge sæt af bremseklodserne udskiftes.
- Under indkøb af dele, husk da, at klodserne til front mekanismen og til den bagerste mekanisme kan varierer fra hinanden. Overvej det faktum, at de ikke er udskiftelige.
- Efter installation af nye dele, har de behov for at blive sat på plads. For at gøre dette, skal du trykke på bremsehåndtaget flere gange i træk: På denne måde kommer systemet hurtigere tilbage i brugbar tilstand.
AUTODOC: Udelukkende motorcykel dele af høj kvalitet
Hos vores online-forretning kan du indkøbe bremseklodser til motorcykler af højeste kvalitet. Samtlige produkter udbudt hos AUTODOC’s katalog er tilgængelige til overkommelige priser, særligt når kampagner gælder. Læg en ordre online på blot et par minutter og indkøb de bedste ting til din motorcykel.