Drivaksel og led MC reservedele

Drivaksel og led til Top motorcykelmærker
Et motorcykel final drive overfører torsion fra motoren til det bagerste hjul. Det får en motorcykel til at bevæge sig.
Typer af motorcykel final drive.
- Kæde. Det kompromitterer de følgende elementer:
- Kædehjul. Driftskædehjul modtager torsionen fra transmission-ydeskaftet, og det drevne overfører det til hjulet. Disse løsdele har ikke en defineret levetid.
- Kæde. Den overfører torsionen fra det driftskædehjulet til det drevne. En speciel belægning beskytter den mod fugt og støv. Afhængende af designtypen kan kæden holde til 10.000 såvel som til over 30.000 km.
- Bælte. Den primære komponent er et bælte med tænder på den indre side. Det er placeret på taljerne, mellem hvilke den overfører torsionen, og kan holde op til 100.000 km. Den specifikke tid er specificeret af motorcyklens producent.
- Drivaksel. Det er en kompleks mekanisme som består af en U-sammenføring og et skaft, som forbinder gear. En af dem er i gearkassen, og den anden er påmonteret til det bagerste hjulnav. Skaft i moderne modeller er som regel beskyttet med en belægning. Servicelevetiden på dette system er ikke defineret. Dog er det den mest udholdende.
Funktionsfejl: deres årsager og symptomer
- Slidte tænder på et bælte eller forbindelser af en kæde. Det er resultatet af naturligt slid. Det skaber vibration i tilfælde af pludselig bremsning og fremmede lyde, når motorcyklen køres.
- Ødelagt kæde eller splittet bælte. Det er resultatet af kritisk slid og at bruge komponenten længere end anbefalet. For tidligt slid og løsrivelse af disse dele kan ske grundet høje belastninger eller tilsmudsning. Når kæden eller bæltet brister, vil du høre et højt smæld. Hvis køretøjet kører med høj hastighed, kan det vælte.
- Forringelse og spil mellem elementerne af skafttype motorcykel final drive. Disse finder især sted efter en alvorlig belastning ved en vejulykke. Du kan høre knasende lyde kommende fra samlingen, og belægningen krakelerer. Du lægger måske også mærke til metalskrammer i olien under dens udskiftning.
- Skår og andre defekter i kædehjulet. På grund af dem, vil motorcyklen lave usædvanlige lyde ved bevægelse og spjæt, når der accelereres. Sådanne defekter er grundet at køre en motorcykel terrængående uforsigtigt, eller hvis den vælter.
Tips til vedligeholdelse og udskiftning af motorcykel final drive
- Samlingen bør serviceres i overensstemmelse med motorcykelreparationsmanualen. For eksempel specificerer den, hvor ofte det er nødvendigt at smøre de bevægende dele i systemet. Husk, hvis du var nødt til at køre din motorcykel i øsende regn eller i ekstremt støvede områder, vil enheden behøve uforudset vedligeholdelse.
- Rengøring bør ske efter overvejelse af komponenternes type. For eksempel skal nogle kæder behandles med specielle kemikalier.
- Spændingen af et kædedrev bør tjekkes jævnligt og justeres.
- Når kædehjul udskiftes, er det nødvendigt at sikre, at de er afrettede.
- Det er anbefalet at skifte alle komponenter af samlingen på én gang. På denne måde vil du reducere risikoen for at skulle reparere dem igen i nærmeste fremtid.
AUTODOC: kun højkvalitets motorcykeldele
Vil du gerne købe højkvalitets løsdele hurtigt og uden besvær? Udforsk sortimentet af produkter fra kataloget på vores netbutik og placer med et par klik en ordre uden at forlade huset. Her vil du kunne købe komponenter af motorcykel final drive og andre artikler. Under kampagner er mange løsdele tilgængelige til fantastisk lave priser.
Et sortiment af nye motorcykel dele
Vores anbefaling for bedst sælgende dele i kategorien Drivaksel og led. Følgende motorcykel reservedele blev oftest bestilt af vores kunder.